1ste dag; Vertrek - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Jakob en Rik - WaarBenJij.nu 1ste dag; Vertrek - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Jakob en Rik - WaarBenJij.nu

1ste dag; Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Jakob en Rik

26 Juni 2015 | Denemarken, Maribo

We vertrokken rond kwart over negen. De reis begint!
Op weg naar de Noordkaap, maar eerst naar Maribo, Denemarken.
Het miezerde wat toen we vertrokken, maar later werd het warm in de auto en was de airco wel nodig.
We gingen met de veerboot van 15.20 van Duitsland (Puttgarden) naar Denemarken (Rodney) . De overtocht van zo’n 3 kwartier hebben we lekker in het zonnetje op het dek doorgebracht. Na de boottocht was het nog maar 17 km naar Maribo.
Maribo is een rustige stadje met een grote Domkerk en de camping ligt aan het meer. Het was lekker warm weer en het zonnetje scheen.
Nadat we de daktent omhoog gedraaid hadden, en de andere tentjes hadden opgezet, konden we genieten van een welverdiend biertje. Rond half zeven hebben we Pasta Carbonara gegeten. s’Avonds nog even een stukje gelopen naar het meertje met zicht op de Domkerk.
Daarna nog even een borreltje gedronken bij de tent. Af en toe vielen er een paar drupjes uit de lucht, maar nat werden we er niet van. Rond half 11 klimmen we de auto op, lekker slapen.

• 08 Juli 2015 - 14:24

Margareth :

Jakob hoe is het met jullie en het weer daar hier in Nederland is allmaal wind
    Wel wat fris geworden en ook heel veel regen met onweer groetje s uit bedum
    V margareth