Dag 2 (zaterdag) - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Jakob en Rik - WaarBenJij.nu Dag 2 (zaterdag) - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Jakob en Rik - WaarBenJij.nu

Dag 2 (zaterdag)

Blijf op de hoogte en volg Jakob en Rik

27 Juni 2015 | Denemarken, Maribo

Vanmorgen rond kwart over 7 uit bed, we waren toch al een tijdje wakker, en we hadden goed geslapen.
Na een ontbijtje met thee en een kopje koffie zijn we naar de Domkerk gewandeld. Deze kerk konden we ook van binnen bekijken wat erg mooi was.
Ten noorden van de kerk zijn nog ruïnes van een oud nonnenhuis, de moniken zaten aan de andere kant van de kerk, aan de zuidkant. Daarna door naar het centrum waar een marktje was, daar hebben we een lekker ijsje gegeten. Toen gingen we weer terug naar het meer tegenover de Domkerk waar we de boot instapten voor een rondvaart over het meer. De tocht duurde ongeveer een uur, en we kwamen langs verschillende kleine eilandjes. De gids vertelde van alles in het Deens, wat we natuurlijk niet konden verstaan. Als de mensen naar links of rechts, keken deden wij dat ook maar, en moesten we ons eigen verhaaltje maar bedenken. Er waren ook een paar grote zeearenden en heel veel aalscholvers.
Nadat we weer terug op de camping kwamen heeft opa even een dutje gedaan in de stoel. We hebben lekkere pannenkoeken gebakken met appel.
s'Avonds regende het wat, en bleven we in de tent achter de auto.