Dag 4 en dag 5 - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Jakob en Rik - WaarBenJij.nu Dag 4 en dag 5 - Reisverslag uit Maribo, Denemarken van Jakob en Rik - WaarBenJij.nu

Dag 4 en dag 5

Blijf op de hoogte en volg Jakob en Rik

01 Juli 2015 | Denemarken, Maribo

Dag 4; maandag, naar Zweden

Vanmorgen zijn we rond kwart over negen vertrokken vanuit Maribo. De auto wilde niet starten omdat we teveel de omvormer hadden gebruikt. We probeerden de auto aan te duwen, maar dat lukte niet, later vraagt opa zich af of hij de auto wel op contact had staan (waarschijnlijk niet dus). Dan maar even aan de camping juf vragen. En na 5 minuten kwam er een trekker met startkabels aan. Toen zijn we nog even naar de Lidl gereden waar ik bier en brood gekocht heb, en opa bij de bleef zodat we hem niet uit hoefden te doen. We gingen over de grote Sontbrug naar Zweden, rond 12 uur. Het weer was afwisselend af en toe een paar drupjes en bewolkt, maar meestal zonnig. Om 5 uur kwamen we aan bij onze overnachtings plaats, aan het Vätternmeer. De zon begon te schijnen en het werd lekker warm. Het plekje heeft een wc en warm water, en het is er mooi rustig. s'Avonds na het eten van chili con carne nog even een wandelingetje naar het water. De zonsondergang was prachtig!

Dag 5, dinsdag

We hebben goed geslapen. Rond kwart over 7 kruip ik het dak af en opa blijft nog even liggen. Ik neem mijn handdoek mee naar het meer, dat volgens het boekje " nooit boven de 15 graden komt, dus helaas te koud is om te zwemmen". Toch even proberen, het is inderdaad erg koud, en voor de meeste mensen misschien te koud, maar je wordt er wel wakker van.

Na Deens roggebrood gegeten te hebben, vertrekken om 8.45. We nemen een toeristische route, en komen langs slingerweggetjes met kleine dorpjes, klaproos en andere bloemen velden en mooie boerderijtjes en kerkjes.

We rijden Stockholm voorbij, waar nog een beetje oponthoud hebben. s ´Middags nemen we weer een andere weg dan de tomtom aangeeft, en stoppen we bij een mooie oude borg. Hier heeft nog een of ander Zweedse koningzoon zijn broer vergiftigd en opgesloten in de kerker. We rijden door en vinden een overnachtingsplekje op 50 meter afstand van een riviertje  aan de oostkust van  Zweden. Het is nu kwart over tien en de zon gaat net achter een heuvel nu. De zonsondergang was weer mooi.